Betalning och leverans

Här hittar du information om hur vi hanterar leveranser och betalningar.
 

Betalning

Betalningsalternativ 

Hos oss kan du välja att betala med kort eller via Klarna. Med Klarna som betalningsalternativ kan du välja att betala direkt, med faktura eller att använda delbetalning. Eventuella kostnader för de olika betalningsalternativen hittar du på Klarnas hemsida här. Om du har frågor gällande din betalning eller återbetalning rekommenderar vi dig att i första hand att ta kontakt med Klarna. Klicka här för att komma till deras kundtjänst.

Återbetalning

När du har gjort en retur kan det ta upp till två veckor från det att du har skickat din retur till att vi har mottagit och registrerat din retur. Har du valt betalkort som betalningsalternativ återbetalar vi dig inom 14 dagar efer att du har skickat tillbaka din beställning. Med Klarna som betalningsalternativ är det Klarna som sköter din betalning tillbaka, vid fakturabetalning justeras beloppet att betala på fakturan. 
 

Leverans

Från vårt centrallager i Horred levererar vi din order så fort som möjligt efter att vi har fått din beställning, detta innebär att vi oftast skickar den samma dag eller dagen därefter. Du får din beställning inom 1-3 dagar beroende på ditt val av leveranssätt och om de beställda varorna finns i lager. Om en produkt är slut i vårt lager meddelar vi en ny beräknad leveranstid via e-post eller telefon.

Leveransalternativ

Leveranserna sker med PostNord. Du kan välja att få din leverans levererad till PostNords utlämningsställen eller direkt hem till din adress.

Det är viktigt att du anger ett mobilnummer så att PostNord kan avisera dig via SMS när din beställning finns att hämta på deras utlämningsställe. Får de inte kontakt via SMS kontaktas du per e-post/avi.

Fraktkostnader

Fraktkostnaden till ombud: 29 kr
Fraktkostnaden till hem: 89 kr 

Vi erbjuder fri frakt om du handlar över 1000 kr. 

För outlösta paket debiterar vi 150 kr för att täcka våra frakt- och administrationskostnader, var därför uppmärksam på notifikationer gällande din leverans och hämta ut paketet inom 7 dagar från leveransdatum.

Annan leveransadress

Vill ni att paketet ska skickas till en annan adress ska du ange detta vid beställningen. Vid annan leveransadress kan man enbart välj kortbetalning.

Leveranser utomlands

I dagsläget fraktar vi endast varor inom Sverige.

 

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.ekelunds.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa kundservice på tel 0320-20 90 00 eller mejla info@ekelunds.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.